martes, 5 de junio de 2012

ALGUNS TALLERS FETS AMB EL GRUP


Durant tot el procés de practiques he pogut observar com es duen a terme les hores de taller que fan els infants al meu centre. Tot i que no son moltes ja que només es destina una hora setmanals i llavors depenent d’allò que es treballa s’adapten altres hores. Crec que són molt importants i estan molt ben organitzats, ja que gràcies a la gran coordinació (tutora, PT)i el treball que fa la mestra tutora hem ells s’han tret activitats molt interesants:

è JOC DEL TIC- TAC BOOM: Aquest es un joc que existeix però el qual s’ha adaptat per treballar aspectes que es creien importants d’una manera mes didàctica i motivadora per els infants. Aquest joc consisteix en fer diferents targetes i anar passant una bomba mentre ells van dient una paraula concreta a partir del que posa la targeta que s’ha collit. “tipus la patata caliente”. S’ha treballat a l’àrea de català amb singulars, plurals, adjectius... a l’àrea de matemàtiques amb operacions simples de suma i resta, amb centenes, desenes i unitats, amb nombres anteriors i posteriors... llavors també l’hem utilitzat quan fèiem el tema dels aliments a medi.
Ha estat un joc que m’ha agradat molt, ja que els infants treballaven molt més que en una classe, a més estaven molt motivats i estaven molt atents. D’aquesta manera es va veure una motivació i una actitud molt bona, la qual els va fer veure que estudiar i aprendre pot resultar divertit.
                                  el joc                                                        es aquest però nosaltres l’hem adaptat
 Bomba amb temporitzador
 Les targetes duen un nom i un color depenent del tema que s’estigui treballant.

è LA TRINXA: En aquest joc el que vam fer es fer una tira molt llarga de paper per fer murals i vam representar una recta numèrica on només sortien els nomes del 0 al 900 i ells havien de ser capaços de col·locar a la recta numèrica les fitxes que se li donaven.  Aquetes fitxes les hem collides d’un joc que es diu Rummie, són nombres (1,2,3,4...) i ells en collien tres i els havien de col·locar però quan ho feien havien de dir anterior, posterior, el nombre de la unitat de la centena i desena. 

è ELS EUROS: Per treballar els euros ho hem fet de diferents maneres, ja hem fet tres grups i els hem intentat treballar d’una manera semblant però com que han anant rotant han pogut tenir la oportunitat de fer-ho de 3 maneres diferents. Primer només vam començar però conèixer i treballar amb monedes de 1 i 2 euros ( amb fitxes i euros de plàstic que teníem) els tres grups, llavors vam fer el mateix amb la resta de monedes, llavors amb els billets, després un pic que coneixien i s’havien agrupar les monedes per aconseguir 1 euro, 2 euros etc.. de diferents manera. Vam dur catàlegs del supermercat i ells havien de comprar per això disposaven de billets propis, hem tiquets de compra...També els hem utilitzar per ensenyar el concepte de la multiplicació amb els 1 euros la taula del 1 amb els de 2 la taula del dos etc. Sempre tangent en compte que el més important era saber manejar els doblers i en les taules entendre el concepte no fer les taules i res més. I així altres sessions de problemes creats per ells amb certes quantitats de diners.
               

Tot això a més de treballar-ho als taller ho hem treballat a les sessions
“ teòriques” hem fitxes, treball a la pissarra i més activitats de manipulació

è EL RELLOTGE I LA MULTIPLICACIÓ:
-      EL RELLOTGE:  En primer lloc vam fer els nostres propis rellotges i a partir d’aquí hem fet diferents grups i tallers on els infants hem els seus rellotges marquen les hores els companys han de posar una hora més, una hora menys...Llavors també hem treballat els conceptes de quart, i mitja etc. Fent d’una rodona quatre trossos i anant tapant si li llevem una part quants en queden ?, després hem l’explicació d’ells com si ells fossin els mestres...
-      LA MULTIPLICACIÓ:  Les multiplicacions a més de treballar-les a partir dels euros també ho hem fet amb el rellotge i amb els altres activitats semblants a les dinàmiques esmentades.

A més de tots aquets tallers s’han fet d’altres molt interesants, ja que no només s’ha treballat a l’assignatura de matemàtiques sinó a d’altres, però aquets son alguns dels que m’agradaria fer menció.
Tots aquets i altres que hem fet han estat un èxit per els infants, ja que han participat, han treballat moltíssim i tot això amb una il·lusió i motivació que no vos podeu imaginar, ja que tots es sentien “importants” tots tenien un paper important i tots eren protagonistes del seu aprenentatge.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario