Durant tot el procés de practiques he pogut observar com
es duen a terme les hores de taller que fan els infants al meu centre. Tot i
que no son moltes ja que només es destina una hora setmanals i llavors depenent
d’allò que es treballa s’adapten altres hores. Crec que són molt importants i
estan molt ben organitzats, ja que gràcies a la gran coordinació (tutora, PT)i
el treball que fa la mestra tutora hem ells s’han tret activitats molt
interesants:
è JOC DEL TIC- TAC BOOM: Aquest es un joc que existeix però
el qual s’ha adaptat per treballar aspectes que es creien importants d’una
manera mes didàctica i motivadora per els infants. Aquest joc consisteix en fer
diferents targetes i anar passant una bomba mentre ells van dient una paraula
concreta a partir del que posa la targeta que s’ha collit. “tipus la patata caliente”.
S’ha treballat a l’àrea de català amb singulars, plurals, adjectius... a l’àrea
de matemàtiques amb operacions simples de suma i resta, amb centenes, desenes i
unitats, amb nombres anteriors i posteriors... llavors també l’hem utilitzat
quan fèiem el tema dels aliments a medi.
Ha estat un joc que m’ha agradat molt, ja que els infants
treballaven molt més que en una classe, a més estaven molt motivats i estaven
molt atents. D’aquesta manera es va veure una motivació i una actitud molt
bona, la qual els va fer veure que estudiar i aprendre pot resultar divertit.
el joc es aquest
però nosaltres l’hem adaptat
Bomba amb
temporitzador
Les targetes duen un nom i un color depenent
del tema que s’estigui treballant.
è LA TRINXA: En aquest joc el que vam fer es fer una tira
molt llarga de paper per fer murals i vam representar una recta numèrica on
només sortien els nomes del 0 al 900 i ells havien de ser capaços de col·locar a
la recta numèrica les fitxes que se li donaven.
Aquetes fitxes les hem collides d’un joc que es diu Rummie, són nombres
(1,2,3,4...) i ells en collien tres i els havien de col·locar però quan ho
feien havien de dir anterior, posterior, el nombre de la unitat de la centena i
desena.
Tot això a més de treballar-ho als taller ho hem
treballat a les sessions
“ teòriques” hem fitxes, treball a la pissarra i més
activitats de manipulació
è EL RELLOTGE I LA MULTIPLICACIÓ:
-
EL RELLOTGE:
En primer lloc vam fer els nostres
propis rellotges i a partir d’aquí hem fet diferents grups i tallers on els
infants hem els seus rellotges marquen les hores els companys han de posar una
hora més, una hora menys...Llavors també hem treballat els conceptes de quart,
i mitja etc. Fent d’una rodona quatre trossos i anant tapant si li llevem una
part quants en queden ?, després hem l’explicació d’ells com si ells fossin els
mestres...
-
LA
MULTIPLICACIÓ: Les multiplicacions a més
de treballar-les a partir dels euros també ho hem fet amb el rellotge i amb els
altres activitats semblants a les dinàmiques esmentades.
A més de tots aquets tallers s’han fet d’altres molt
interesants, ja que no només s’ha treballat a l’assignatura de matemàtiques sinó
a d’altres, però aquets son alguns dels que m’agradaria fer menció.
Tots aquets i altres que hem fet han estat un èxit per
els infants, ja que han participat, han treballat moltíssim i tot això amb una il·lusió
i motivació que no vos podeu imaginar, ja que tots es sentien “importants” tots
tenien un paper important i tots eren protagonistes del seu aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario