Des del meu punt de vista tot i que la
presentació del grup hauria de ser un dels primer punts a tractar i tenir en
compte l’he deixat per quasi el final, ja que, crec que després de tot aquest
temps i a partir del treball amb els infants i veure els seu comportament i
actituds ara, a més de la informació que se’n va donar des del centre de cada
un d’ells puc parlar des de un punt de vista propi i puc reflexionar sobre
algunes coses que crec que es podrien treballar i aprofundir més.
Així dons la meva classe esta composta per 17
alumnes, com he comentat es en altres entrades, és una escola petita d’una
línia encara que esta ubicada en una zona costanera on hi trobem molts inconvenients a l’hora de
participar. Ja que no contem hem la participació dels pares en les tasques del
seus fills i tampoc hi ha una preocupació a nivell general. D’aquesta manera
tot i haver algun infants amb NESE, també ens enfrontem amb una manca
d’educació dels infants, per aquest motiu moltes de les hores es dediquen a
l’educació en valors i en el saber fer en el seu dia a dia, es a dir en la
creació d’hàbits d’estudi, neteja etc..
Tot i fer aquesta petita introducció els
primers dies hem varen ensenyar i comentar els diagnòstics dels infants que
dins l’aula presenten algun tipus de necessitat educativa. I només trobem dos infants en els que l’ hi
han fet diferents proves i els diagnòstics que s’han fet es que són infants amb
DEA però cada un d’ells en característiques molt diverses. Un d’ell esta en el
límit per estar en el nivell que es troba, encara que ell s’esforça i ho
intenta, a més presenta molt d’interès en quasi totes les tasques. Sobretot presenta DEA a l’àrea de
matemàtiques, en la qual se li realitzen algunes adaptacions i a més a l’aula i fora de l’aula rep el suport de la PT. Molts
dies quan es fan suport es separa el grups per nivells i ells també treballen
d’una manera mes adaptada per realitzar les tasques a l’hora que els seus
companys. Tot i això les classes que ens
separem en petits grups no sempre es fan per nivells, sinó que es van canviant
els infants i els mestres perquè tot i tenir una mateixa metodologia i uns
punts claus a tractar en cada un dels grups veuen com ho poden treballar a
partir de diferents estratègies i recursos, a fi que els sigui més fàcil poder
veure com aplicar tot allò que es fa en el seu dia a dia. Aquest infant en
canvi no presenta cap tipus de dificultat a l’àrea de llengua i altres
assignatures, només quan ell es troba segons quins dies en menys ganes de fer
feines o que a ell no li motiven tant. Llavors trobem un altre cas a l’aula que
també esta diagnosticat en el qual se li han fet moltes proves específiques i
en el qual hi ha hagut intervenció amb la psicòloga, molts registres anteriors
ja que du un temps en seguiment, també te un nivell de creixement inferior al
que li toca per la seva edat, poc interès familiar i poca preocupació, i a més
els recursos que li ofereix el centre com es la logopeda a altres hores del
horari escolar no les aprofita (hi no
tenen cap cost) a més quan el nin tenia 5 anys li van fer una demanada a partir
de la qual va sortir que el nin presentava una immaduresa d’un nin d’entre 2-3
anys. Actualment presenta una expressió i comprensió del llenguatge de com si
tingues entre 4-5 anys. En quant a l’expressió matemàtica és molt bó, només
presenta dificultat a l’hora de realitzar problemes ja que l’infant té una
comprensió del llenguatge com ja hem vist desfasada mes o manco 3 anys
menys. Fou avaluat a traves del WIPPSI i
a partir de dibuixos ( motricitat fina li costa bastant).
Actualment trobem que aquest infant no se li
ha fet una darrera avaluació i esta una mica a l’aire amb el centre, en
l’aspecte de fer-li mes proves, ja que en quant a seguiment, treball si que sol
rebre suport. Per tant i per millorar el seu rendiment acadèmic el que
necessita es una ACI significativa però no l’hi han feta. Per la qual cosa i
després de debatre bastant, es pensa que aquest infant aquet any repetirà, ja
que malauradament se li fes una adaptació no arribaria al nivell que s’exigeix
per complir els objectius establerts. Però un dels problemes més importants es
que la seva família no te cap mena de preocupació ni afavoreix el
desenvolupament d’aquest infant. Per prendre aquesta decisió s’han mirant molts
aspectes, un que es pot destacar es que es un nin molt sociable que li encanta
estar amb infants i sobretots que aquets els i agrada jugar a futbol per això
es du molt bé amb els infants de primer
i sempre els intenta ajudar i donar-los totes les ajudes que necessitin.
Finalment i en quant el infants que poden
presentar una discapacitat dins l’aula
trobem també una nina en la qual es vol fer una demanda per veure si te
dislèxia o problema espaia’l i organitzatiu. Encara que s’ha vist una millorar
en la seva actitud i treball. A més, es una nina que presenta un important
sobrepès i des del centre se li proporciona la possibilitat de fer algun
esport.... Ja que a l’escola disposen Al APA de diferents esports els quals
suposen un cost de 3 euros. I tampoc ho fa. Tot i això rep el suport tant de la
mestre tutora com la PT a més del suport
de la resta dels mestres que entren a l’aula. També dins l’aula torbem a dons
infants estrangers que també reben un suport. Encara que ells tot i que fa
molts anys que estan vivint aquí no s’han adaptat correctament ja que l’actitud dels pares no afavoreix i l’únic lloc on parlen català o castellà es
a l’escola, a les seves cases nomes parlen angles. A més tot i que tenen
germans grans tampoc reben la seva ajuda. Per tant tot això fa que els hi costi
una mica més però mostren una actitud bastant positiva i participativa, encara
que podrien fer més feina i ens podríem aprofitar molt més d’allò que ells
saben si tinguessin un suport i una ajuda per part de les famílies.
Tot i que estic molt contenta hem la meva escola
crec que es podria anar més enllà, ja que el treball de la tutora amb les
mestres que entren a l’aula de suport es molt bó, dons es coordinen i s’organitzen
molt bé i treballen molts aspectes de manera conjunta. Però llavors en el tema
d’adaptacions d’activitats examen... crec que podrien fer més. Encara que també
pens que no es fa, perquè el nivell i el ritme de la classe no es molt elevat i
a més es fan activitats bastant obertes i flexibles on se’ls i donen les
mateixes oportunitats i tots treballen per igual. D’aquesta manera els infants destaquen igual
que la resta dels seus companys, però en l’únic moment on des del meu punt de
vista es veu una mancança es en el treball dels deures, fitxes i exàmens.
No hay comentarios:
Publicar un comentario