martes, 5 de junio de 2012

ELS INFANTS DE LA MEVA AULA




Des del meu punt de vista tot i que la presentació del grup hauria de ser un dels primer punts a tractar i tenir en compte l’he deixat per quasi el final, ja que, crec que després de tot aquest temps i a partir del treball amb els infants i veure els seu comportament i actituds ara, a més de la informació que se’n va donar des del centre de cada un d’ells puc parlar des de un punt de vista propi i puc reflexionar sobre algunes coses que crec que es podrien treballar i aprofundir més.
Així dons la meva classe esta composta per 17 alumnes, com he comentat es en altres entrades, és una escola petita d’una línia encara que esta ubicada en una zona costanera on hi  trobem molts inconvenients a l’hora de participar. Ja que no contem hem la participació dels pares en les tasques del seus fills i tampoc hi ha una preocupació a nivell general. D’aquesta manera tot i haver algun infants amb NESE, també ens enfrontem amb una manca d’educació dels infants, per aquest motiu moltes de les hores es dediquen a l’educació en valors i en el saber fer en el seu dia a dia, es a dir en la creació d’hàbits d’estudi, neteja etc..
Tot i fer aquesta petita introducció els primers dies hem varen ensenyar i comentar els diagnòstics dels infants que dins l’aula presenten algun tipus de necessitat educativa.  I només trobem dos infants en els que l’ hi han fet diferents proves i els diagnòstics que s’han fet es que són infants amb DEA però cada un d’ells en característiques molt diverses. Un d’ell esta en el límit per estar en el nivell que es troba, encara que ell s’esforça i ho intenta, a més presenta molt d’interès en quasi totes les tasques.  Sobretot presenta DEA a l’àrea de matemàtiques, en la qual se li realitzen algunes adaptacions i a més a l’aula  i fora de l’aula rep el suport de la PT. Molts dies quan es fan suport es separa el grups per nivells i ells també treballen d’una manera mes adaptada per realitzar les tasques a l’hora que els seus companys.  Tot i això les classes que ens separem en petits grups no sempre es fan per nivells, sinó que es van canviant els infants i els mestres perquè tot i tenir una mateixa metodologia i uns punts claus a tractar en cada un dels grups veuen com ho poden treballar a partir de diferents estratègies i recursos, a fi que els sigui més fàcil poder veure com aplicar tot allò que es fa en el seu dia a dia. Aquest infant en canvi no presenta cap tipus de dificultat a l’àrea de llengua i altres assignatures, només quan ell es troba segons quins dies en menys ganes de fer feines o que a ell no li motiven tant. Llavors trobem un altre cas a l’aula que també esta diagnosticat en el qual se li han fet moltes proves específiques i en el qual hi ha hagut intervenció amb la psicòloga, molts registres anteriors ja que du un temps en seguiment, també te un nivell de creixement inferior al que li toca per la seva edat, poc interès familiar i poca preocupació, i a més els recursos que li ofereix el centre com es la logopeda a altres hores del horari escolar no les aprofita   (hi no tenen cap cost) a més quan el nin tenia 5 anys li van fer una demanada a partir de la qual va sortir que el nin presentava una immaduresa d’un nin d’entre 2-3 anys. Actualment presenta una expressió i comprensió del llenguatge de com si tingues entre 4-5 anys. En quant a l’expressió matemàtica és molt bó, només presenta dificultat a l’hora de realitzar problemes ja que l’infant té una comprensió del llenguatge com ja hem vist desfasada mes o manco 3 anys menys.  Fou avaluat a traves del WIPPSI i a partir de dibuixos ( motricitat fina li costa bastant).
Actualment trobem que aquest infant no se li ha fet una darrera avaluació i esta una mica a l’aire amb el centre, en l’aspecte de fer-li mes proves, ja que en quant a seguiment, treball si que sol rebre suport. Per tant i per millorar el seu rendiment acadèmic el que necessita es una ACI significativa però no l’hi han feta. Per la qual cosa i després de debatre bastant, es pensa que aquest infant aquet any repetirà, ja que malauradament se li fes una adaptació no arribaria al nivell que s’exigeix per complir els objectius establerts. Però un dels problemes més importants es que la seva família no te cap mena de preocupació ni afavoreix el desenvolupament d’aquest infant. Per prendre aquesta decisió s’han mirant molts aspectes, un que es pot destacar es que es un nin molt sociable que li encanta estar amb infants i sobretots que aquets els i agrada jugar a futbol per això es du molt  bé amb els infants de primer i sempre els intenta ajudar i donar-los totes les ajudes que necessitin.
Finalment i en quant el infants que poden presentar una discapacitat dins  l’aula trobem també una nina en la qual es vol fer una demanda per veure si te dislèxia o problema espaia’l i organitzatiu. Encara que s’ha vist una millorar en la seva actitud i treball. A més, es una nina que presenta un important sobrepès i des del centre se li proporciona la possibilitat de fer algun esport.... Ja que a l’escola disposen Al APA de diferents esports els quals suposen un cost de 3 euros. I tampoc ho fa. Tot i això rep el suport tant de la mestre tutora com la PT  a més del suport de la resta dels mestres que entren a l’aula. També dins l’aula torbem a dons infants estrangers que també reben un suport. Encara que ells tot i que fa molts anys que estan vivint aquí no s’han adaptat correctament ja que  l’actitud dels pares no afavoreix  i l’únic lloc on parlen català o castellà es a l’escola, a les seves cases nomes parlen angles. A més tot i que tenen germans grans tampoc reben la seva ajuda. Per tant tot això fa que els hi costi una mica més però mostren una actitud bastant positiva i participativa, encara que podrien fer més feina i ens podríem aprofitar molt més d’allò que ells saben si tinguessin un suport i una ajuda per part de les famílies.
Tot i que estic molt contenta hem la meva escola crec que es podria anar més enllà, ja que el treball de la tutora amb les mestres que entren a l’aula de suport es molt bó, dons es coordinen i s’organitzen molt bé i treballen molts aspectes de manera conjunta. Però llavors en el tema d’adaptacions d’activitats examen... crec que podrien fer més. Encara que també pens que no es fa, perquè el nivell i el ritme de la classe no es molt elevat i a més es fan activitats bastant obertes i flexibles on se’ls i donen les mateixes oportunitats i tots treballen per igual.  D’aquesta manera els infants destaquen igual que la resta dels seus companys, però en l’únic moment on des del meu punt de vista es veu una mancança es en el treball dels deures, fitxes i exàmens. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario