lunes, 21 de mayo de 2012

LA REALITAT DEL MEU CENTRE RESPECTA A UNA ESCOLA INCLUSIVA



QUE ENTENEM PER ESCOLA INCLUSIVA
REFLEXIÓ RESPECTA A LA REALITAT QUE ENSTROBEM A LES ESCOLES EN L’ACTUALITAT
La educació inclusiva és una procés per el qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció de la capacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l’oportunitat per continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, i juntament amb ells dins l’aula.

Per tant el que s’ha de intentar per aconseguir una escola inclusiva es:
ü  Fomentar en principi de normalització.
ü  Superar el discurs de la integració al diversificar la resposta.
ü  Utilitza el currículum únic per donar resposta a la diversitat dels alumnes.
ü  Respectar els ritmes d’aprenentatge (heterogenis vs homogenis).
ü  Permet la flexibilitat del currículum.
ü  Pren com a marc de referència l’escola comú.
ü  Potenciar el treball cooperatiu, tant entre els professionals com entre l’alumnat.

D’aquesta manera i treballant d’una manera organitzada hem de treballar per assolir els objectius de l’escola inclusiva.  I així aconseguir una escola activa i inclusiva per tots.
 En quant a la definició que es fa d’escola inclusiva i la realitat la qual hauríem d’estar treballant discrepen molt amb la realitat la qual ens trobam a moltes escoles.  Ja que son moltes les quals no creuen amb els principis de la inclusió baix el meu punt de vista per una mancança de coneixement o per una falta de ganes de voler fer. Per tant i tenint en compte el nostre paper com a futurs docents crec que ens hem de conscienciar del treball al qual estem fent, ja que estem ensenyant i aprenent del futur de la nostre societat. D’aquesta manera si volem una societat rica l’hem de fonamentar hem valors i pràctiques correctes d’aquí la importància que ensenyem als infants aspectes tan importants com son la cooperació, solidaritat, respectar les diferències, valoració d’aquestes diferencies i investigació reflexiva, amb l’exemple del docent.
Cosa que baix el meu punt i des del centre on estic hi ha moltes mancances ja que no tots els mestres donen un exemple i creuen que aquesta manera de treball afavoreixi l’educació i adequació dels infants.
Així dons, per poder dur a terme una bona practica de escola inclusiva el mes important es creure-hi i esforçar-nos per donar un bon exemple i aconseguir així el objectiu. Per poder millorar encara que sigui aportant un granet d’arena a la millora de la nostre educació.  

Per tant tot i això paregui una mica repetitiu i tot coses que molt hem sentit i hem treballat, hem de intentar-nos fer preguntes i demanar-nos como ho podem treballar i aconseguir hem el nostre treball una millor educació per els infants i no perdre mai les ganes el voler fer i millorar en la nostre practica.
Així dons tot i ens costi molt de treball i molts cops trobem barreres per aconseguir dur a terme una practica inclusiva a l’escola, hem d’aportar al màxim allò que puguem.
Ja que amb tot el que he pogut veure cursant les practiques hi ha moltes persones que parlen del treball inclusiu i si hi creuen i treballen per aconseguir-ho, d’altres que ni fan menció d’ell en la seva praxis com a docents i altres que entenen i ho voldrien dur a terme però que a l’hora de la veritat no saben com fer-ho ja que l’educació que ells han rebut discrepa molt de l’educació actual. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario