QUE ENTENEM PER
ESCOLA INCLUSIVA
|
REFLEXIÓ RESPECTA A
LA REALITAT QUE ENSTROBEM A LES ESCOLES EN L’ACTUALITAT
|
La educació inclusiva és una procés per el qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció
de la capacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l’oportunitat per
continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys,
i juntament amb ells dins l’aula.
Per tant el que s’ha
de intentar per aconseguir una escola inclusiva es:
ü Fomentar en principi de normalització.
ü Superar el discurs de la integració al diversificar la resposta.
ü Utilitza el currículum únic per donar resposta a la diversitat dels
alumnes.
ü Respectar els ritmes d’aprenentatge (heterogenis vs homogenis).
ü Permet la flexibilitat del currículum.
ü Pren com a marc de referència l’escola comú.
ü Potenciar el treball cooperatiu, tant entre els professionals com entre
l’alumnat.
D’aquesta manera i
treballant d’una manera organitzada hem de treballar per assolir els
objectius de l’escola inclusiva. I així
aconseguir una escola activa i inclusiva per tots.
|
En
quant a la definició que es fa d’escola inclusiva i la realitat la qual hauríem
d’estar treballant discrepen molt amb la realitat la qual ens trobam a moltes
escoles. Ja que son moltes les quals
no creuen amb els principis de la inclusió baix el meu punt de vista per una mancança
de coneixement o per una falta de ganes de voler fer. Per tant i tenint en
compte el nostre paper com a futurs docents crec que ens hem de conscienciar del
treball al qual estem fent, ja que estem ensenyant i aprenent del futur de la
nostre societat. D’aquesta manera si volem una societat rica l’hem de
fonamentar hem valors i pràctiques correctes d’aquí la importància que
ensenyem als infants aspectes tan importants com son la cooperació,
solidaritat, respectar les diferències, valoració d’aquestes diferencies i investigació
reflexiva, amb l’exemple del docent.
Cosa que baix el meu punt i des del
centre on estic hi ha moltes mancances ja que no tots els mestres donen un
exemple i creuen que aquesta manera de treball afavoreixi l’educació i
adequació dels infants.
Així dons, per poder dur a terme una
bona practica de escola inclusiva el mes important es creure-hi i esforçar-nos
per donar un bon exemple i aconseguir així el objectiu. Per poder millorar
encara que sigui aportant un granet d’arena a la millora de la nostre
educació.
|
Per tant tot i això paregui una mica
repetitiu i tot coses que molt hem sentit i hem treballat, hem de intentar-nos
fer preguntes i demanar-nos como ho podem treballar i aconseguir hem el nostre
treball una millor educació per els infants i no perdre mai les ganes el voler
fer i millorar en la nostre practica.
Així dons tot i ens costi molt de treball
i molts cops trobem barreres per aconseguir dur a terme una practica inclusiva
a l’escola, hem d’aportar al màxim allò que puguem.
Ja que amb tot el que he pogut veure
cursant les practiques hi ha moltes persones que parlen del treball inclusiu i
si hi creuen i treballen per aconseguir-ho, d’altres que ni fan menció d’ell en
la seva praxis com a docents i altres que entenen i ho voldrien dur a terme però
que a l’hora de la veritat no saben com fer-ho ja que l’educació que ells han
rebut discrepa molt de l’educació actual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario